Modelbaan van Gerard en Nico

Negen jaar geleden zijn we gestart met de bouw van onze modelbaan. We begonnen aan de linkerkant van de slaapkamer, omdat aan de rechterkant nog twee bedden stonden.

Na vier jaar bouwen kon de baan worden uitgebreid naar een U-vorm. Weer een jaar later liep de baan helemaal de kamer rond. Aan de deurzijde werden vijf sporen aangelegd; vier voor het opstellen van personentreinen en één om een goederentrein tussendoor te laten rijden. Verder zijn er nog twee opstelsporen voor extra treinen. Aan de rechterzijde bevindt zich nog een depot met draaischijf. We rijden in hoofdzaak met Nederlandse treinen. De besturing is digitaal, vijf treinen hebben ook geluid.

Daarnaast biedt de modelbaan nog ruimte aan de verzameling modelautootjes, waaronder een verzameling VW Kevers.

We zijn nu bezig met het combineren van wissels en seinen en we hopen in de toekomst gedeeltelijk gebruik te maken van de computer.

Inmiddels zijn we weer een paar jaar verder en gaan we een nieuwe baan opzetten en hebben we een nieuwe tafel opgezet..

Meer foto's volgen..

Gerard en Nico Andries